فروش روزافزون فبلت ها
نوشته شده توسط : علی افشار

موسسه تحقیقاتی Kantar World Panel اذعان دارد که فروش فبلت ها، اکنون بیش از هر زمان دیگری افزایش داشته و این روند رو به رشد ادامه دار خواهد بود. موسسه مذکور اعلام کرده که در سه ماهه ابتدایی سال گذشته، صرفا ۶ درصد موبایل های فروش رفته (در ایالات متحده) در دسته بندی فبلت ها گنجانده می شدند و این در حالیست که در مقطع زمانی مشابه در سه ماهه اول سال میلادی جاری، این رقم به ۲۱ درصد افزایش داشته است.

موبایل هایی که روزی از طرف منتقدین مختلف به سخره گرفته می شدند و هیچکس فکرش را هم نمی کرد کاربران از آنها استقبال کنند، این روز ها بیش از هر زمان دیگری پرطرفدارند و گویی در حال تبدیل شدن به فرم نهایی یک «اسمارت فون» هستند.

تحقیق انجام شده از سوی Kantar مشخص می کند که ۴۴ درصد از این رشد، به واسطه ساخت تلفنی فبلت-سایز از سوی کمپانی اپل بوده است.

این خبر چندان برای افرادی که به موبایل های کوچکتر علاقه دارند، جالب نخواهد بود طراحی سایت زیرا سازندگان موبایل ها، همواره آخرین تکنولوژی های خود را در بهترین محصولاتشان به کار می گیرند، و این روزها بهترین محصولات معمولا در سایز های بزرگ عرضه می گردند. (سونی البته در اقدامی تحسین برانگیز، همه مشخصات یک پرچمدار اندرویدی را در تلفن همراه Z3 Compact  با نمایشگر ۴.۷ اینچ قرار داد.) گوگل نیز از طرف دیگر تصمیم گرفت تا نکسوس ۶ را با نمایشگری ۶ (۵.۹) اینچ به بازار بفرستد که می توان گفت برای استفاده کنندگان از فبلت ها نیز اندکی بزرگ به نظر می رسد. گوگل البته خود نیز متوجه این موضوع گشته و همانطور که در دیجیاتو مطالعه کردید، نکسوس بعدی به دست هوآوی و با نمایشگر ۵.۷ اینچ به بازار عرضه خواهد شد.

اندازه ی نمایشگر، این روزها به دلیل اول مشتریان برای انتخاب کردن و یا نکردن رژیم لاغری یک تلفن هوشمند تبدیل شده است. موسسه Kantar Worldpanel در گزارش خود آورده: «اندازه نمایشگر به عنوان مهمترین علت برای خریداران موبایل های مبتنی بر iOS و اندروید با ۴۳ و ۴۷ درصد قرار داشته است.»

رشد موبایل های با اندازه فبلت همچنان بیشتر خواهد شد و از طرفی معمولا کاربران پس از استفاده از چنین اسمارت فون هایی، قادر نیستند به نمونه هایی که از نمایشگر کوچکتر برخوردارند، برگردند. در نتیجه آینده این محصولات و موفقیت روزافزونشان کاملا قابل پیشبینی است.





:: بازدید از این مطلب : 44
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 28 ارديبهشت 1394 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: